maandag 8 oktober 2012

Pizzatime

Hoewel we reeds oktober zijn, de herfst in het land is en de Belgische verwarmingen al op volle toeren draaien, is er niets dat me hieraan herinnert in het immer zonnige Valencia. Met een weersvoorspelling voor de komende week van gemiddeld 28° doet het mij meer denken aan een uitzonderlijk goeie Belgische zomer. Ironisch genoeg was ik de voorbije week ziek, of verkouden alleszins, en met mij veel andere  mensen. Blijkbaar heeft de plotse winterprik vorig weekend (van 28 naar 18°) en het feit dat overal de airconditioning op bleef staan iedereen aan het snotteren gekregen. Vandaar dat de week iet of wat rustiger was dan de voorbije, en dat er net iets meer tijd binnen werd doorgebracht dan gemiddeld.

Op de universiteit begint alles vertrouwder aan te voelen. Aangezien mijn lesprogramma ondertussen ongeveer vaststaat en ik enkel nog de zegen van mijn programmadirecteur in Leuven nodig heb, kan ik eindelijk min of meer een beeld krijgen van de inhoud en manier van lesgeven in de meeste klassen. Verder staat het min of meer vast dat ik in januari maar 1 examen zal hebben, wat betekent dat mijn 6 andere vakken permanent geëvalueerd worden. Veel werk dus: de excursies, testen, presentaties en projecten stapelen zich nu al op. Het positieve aan dit systeem is dat ik waarschijnlijk 2 volle weken kerstvakantie zal hebben en na mijn ene examen nog een week of 2 om te reizen. Ik heb deze week ook mijn vliegtuigticket terug naar België geboekt. Voor 27€ brengt ryanair me op 24 december van Barcelona naar Charleroi. Ik kan dus het weekend voor Kerst nog een citytripje doen! 

Verder hielden we dit weekend een 2e kotfeest (na Victors verjaardag vorige maand) met als thema Hippie! Aangezien het oorspronkelijke plan om het feest op het dakterras van het gebouw te houden de grond in werd geboord door één knorrige, onvriendelijke buurman die blijkbaar wel vaker van zijnen tak maakt, werd ons appartement last minute omgetoverd tot gastvrij onderkomen voor een 50-tal blootvoetse, vredelievende flowerpowerhippies, waarbij iedereen eigen drank of eten naar believen meebracht. Resultaat was een geweldige avond met veel sfeer, sixties muziek en veel nieuwe gezichten. Nadien bracht de taxi ons naar La3, een van de betere discotheken in de buurt, alwaar het feest vrolijk werd voortgezet. Gisteren was dan weer een dag van opruimen en groepswerken, want woensdag staat de eerste presentatie voor ontwerp op het programma! Spaans presenteren voor heel de aula, hoera. Helaas is werken met 6 personen waaronder 2 spanjaarden, 2 belgen, een fransman en een duitse niet zo geweldig efficïent waardoor veel tijd verloren gaat met heen-en-weer-vertaal. Duimen dus maar voor woensdag. Komende week heb ik morgen en vrijdag vrijaf door nationale en provinciale feestdagen, dus donderdag tot zondag staat er een trip naar Zaragoza op het programma!

Hier sluit ik af, want vanavond gaan we vuurwerk kijken en botellón (openbaar evenement waar allemaal jongeren samenkomen op een publieke plaats in de stad en eigen drank en versnaperingen meebrengen) houden nadien. Tot de volgende dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten