woensdag 31 oktober 2012

Headphones on. World off

Laatste oktoberbericht, wat vliegt de tijd! Gelieve tijdens het lezen even volgende muziek te beluisteren, juiste mindset verzekerd :)

http://www.youtube.com/watch?v=wCVrC7Dg2qo

Net terug van "today's game". Dat leest u goed, ik ben eindelijk sportief beginnen wezen! Maar goed ook want ik wil liever niet met het erasmusyndroom (lees: 5 extra kilo's) terugkeren naar België. Samen met Chris, een Engelsman die hier Engelse les geeft een ook de Catalaanse cursus volgde begin september heb ik een ploegje opgericht om elke donderdagavond om 22 of 23u een matchke te sjotten. We spelen in een competitie van 7 tegen 7 op een perfect kunstgrasveld in het Turiapark, met de 14e eeuwse Torres de Serranos op de achtergrond, een locatie die kan tellen dus! Met een teamnaam als Sheffield Thursday (woordspeling op de Engelse tweedeklasser Sheffield Wednesday) valt het natuurlijk te verwachten dat de ploeg vooral uit Engelsen bestaat, aangevuld met 2 Fransen, een Duitser en een Gibraltarees (?). Vorige week stond de eerste wedstrijd van de competitie op het programma, en hoewel we talrijk (10) kwamen opdagen deed onze tegenstander dat niet en wonnen we met 3-0 forfait cijfers. Dan maar 5-5 gespeeld om eens naar ieders conditie te peilen. Auwtsj. Vandaag moest er echter gebikkeld worden om de punten binnen te halen. De wedstrijd, die we voor het eerst speelden in nieuwe oranje plunjes, eindigde uiteindelijk op 7-7, een frustrerend resultaat aangezien we 3min voor tijd nog 4-7 voor stonden. In ieder geval besefte ik pas hoezeer ik het spelletje miste toen ik vandaag en vorige week weer op het terrein stond.. Gelukkig stond er risotto in de frigo toen ik thuiskwam. Comfortfood!

Voor de rest gaat alles z'n gangetje. Elke dag sjok ik een dik kwartier te voet naar school, ideale manier om wakker te worden, zeker nu ik permanent internet op mijn gsm heb en ik Studio Brussel dus immer op zak heb. Verder is mijn learning agreement eindelijk goedgekeurd, is er volgende maandag ontwerpdeadline, morgenavond halloweenfeestje, misschien een trip naar Madrid tijdens het verlengd weekend, heb ik zowel heen als terugvlucht voor kerstmis geboekt (24dec - 5jan) en begint het weer om te slaan. Dit weekend krijgen we er waarschijnlijk een elektrische verwarming bij aangezien onze zomerse piso geen centrale verwarming bezit en we al door Natalia werden verzekerd dat 'vaís a morir en vierno!' Sterven van de kou dus.
Ook zal ik mijn ouders+zuster volgend weekend en Bram 'Brakke' Van Sever eind november/begin december over de vloer krijgen waardoor de weekends goed gevuld zullen zijn deze maand. Ik kijk er al naar uit!



Nu zowel mijn oktoberinspiratie als mijn geld voor deze maand over de balk is gejaagd ben ik helemaal klaar voor November! Ciao ciao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten