donderdag 14 februari 2013

Herinneringen

Er is véél gebeurd sinds mijn laatste blogbericht. Om te beginnen was ons kotfeest met 'Chique&Choc'-thema een groot succes. Over de hele avond gespreid kregen we naar schatting een man of 100 over de vloer, en bovendien waren er velen die het thema ter harte hadden genomen en hun meest chique outfit combineerden met de gekste extra's. Als fotograaf van de avond probeerde ik me keer op keer door de mensenmassa te wringen om zoveel mogelijk mensen van hun meest flatterende kant te laten zien, waardoor ik elke keer van nieuwe choquerende accessoires werd voorzien terwijl degene die ik op dat moment ophad dan weer spoorloos verdwenen. Zo waren onder meer bunny-oren, johnlennonbrilletjes, valse snorren, clownsneuzen, jezusbeelden, hoeden en boas mijn deel. Vele talen werden gesproken en wonder boven wonder klaagde slechts één buurman steen en been.

Ons olijk kotkwartet



De dag erna werd Django Unchained gezien en goedgekeurd. Gelukkig is Valencia toch één cinema rijk die de films in originele versie speelt en niet gedubd, ook al is er maar 1 per dag. Ik wil me de verspaanste redneckaccenten zelfs niet voorstellen.

Aangezien Dani het tweede semester op uitwisseling zal gaan naar Coimbra investeerden we ook wat tijd in het zoeken naar een vervanger die mijn kamer zou innemen, aangezien ik van de gelegenheid gebruik maakte om de zijne te claimen (de grootste van allemaal en enige met dubbel bed, moehaha). Na uitputtende voorrondes en selecties(!) werd Stephanie, een waalse die hier het eerste semester ook al zat en franse les geeft in een basisschool, uiteindelijk uitverkoren om ons kwartet weer compleet te maken. Aan het begin van het jaar was immers gezegd 2 meisjes en 2 jongens, tot ondergetekende op de proppen kwam en dat plan ondermijnde. Dani vertrekt echter pas 22 februari, waardoor we nu met 5 in een piso met 4 bedden leven. Gelukkig vertrok ik meteen daarna op reis voor 10 dagen, gevolgd door Victor die een dag na mijn terugkomst op zijn beurt een week lang Portugal ging verkennen.

Tussendoor arriveerden Leen en Kathleen ook in Valencia, 2 vriendinnen van Leuven die hier erasmusgewijs al kennis hadden gemaakt met Silke die ik ken van mijn Spaanse cursus aan het CLT. Ze kenden nog een paar mensen van hun les waardoor er een waar Leuvens kliekje ontstond! Vlak daarna vertrok ik dus voor een weekje Portugal met existenz, maar vooraleer bij mijn Leuvense compañeros aan te sluiten kneep ik er nog een paar dagen tussenuit met Natalia omdat zij een paar dagen laten naar Engeland zou vertrekken om 6 maanden stage te doen met delinquente adolescenten. Vliegtuig naar Sevilla, Oasis hostel, sightseeing, bus naar Faro in Zuid-Portugal, nieuwe hostel, chillen en vervolgens bus naar Lissabon om bij Existenz aan te sluiten. Het werd een geweldig weekje!
Metrosol Parasol Sevilla
Vissen in Faro


Existenz for sure

Casa da musica, Porto

Fietstocht, haha

The boys
Ondertussen ben ik alweer terug in Valencia, ben ik van kamer verhuisd, is het nieuwe semester begonnen en zie je de verse erasmusserkes met kaart en kompas (of toch bijna) de stad doorkruisen. Aaah herinneringen! Ik heb ondertussen ook het heugelijke nieuws gekregen op alle vakken van het eerste semester geslaagd te zijn, hoezee! Kus van de juf en een bank vooruit. Nee, dan zit ik toch liever vanachter in het lokaal zoals op dit eigenste moment. Fijne donderdagen hier. Les van 10.30 tot 12u, vervolgens 7 springuren en dan van 19.15 tot 21.15u het vak acondicionamiento & instalaciones. Het is eens wat anders om naar school te vertrekken terwijl iedereen in België al gegeten heeft en in zijn sloffen voor de buis naar het journaal zit te kijken. Gelukkig gaf het mij wel de tijd vanmiddag een terrasje te doen bij de irish pub om de hoek samen met Kathleen en haar Leuvense studiegenoten die allemaal in Valencia zijn neergestreken voor het tweede semester. Een graad of 22, blauwe hemel en geen kopzorgen, aaah la buena vida!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten