dinsdag 12 maart 2013

¡Hay que trabajar!

Het is officieel: er zijn te weinig uren in een dag. Gisteren bleek pas écht hoeveel werk er deze week nog te verzetten valt. Vrijdagavond beginnen de Fallas (en mijn vakantie!) maar vóór die tijd is er nog ontwerpdeadline, betonpractica's deadline, elektrische installatiesdeadline, thesisbeursaanvraagdeadline om uiteindelijk op vrijdag glorieus te eindigen met partieel examen beton. Bovendien doen Victor, Sam en ik als team mee aan een architectuurwedstrijd uitgeschreven door de faculteit. Eerste prijs bedraagt 400 euries en eeuwige roem (het ontwerp zou gerealiseerd worden in het gebouw zelf) en aangezien zowel mijn portefeuille als mijn cv helaas nogal leeg zijn vereist dit dus de nodige attentie.

Het is ook al lang geleden dat ik nog eens gewoon wat door de stad ben gaan dwalen. Chillen op het strand, street-art wandeling doorheen het centrum, hipstershopping in Rusafa, picknicken in de Turia, tapatasting om de hoek, zondagjazz in Cabañal, het staat allemaal nog steeds op de planning maar komt er vaak niet van, en hoewel ik vanaf volgende week een maand vakantie heb, is ook deze al volledig volgepland:

16-19 maart: Fallas (+ MIJN VERJAARDAG!)
19-25 maart: België (Existenzweek)
26-27 maart: Finale ontwerpdeadline
29 maart - 8 april: Roadtrip Andalusia
11-15 april: bezoek mama, Annabel en Noor

Druk druk druk dus hier! En ondertussen is de zomer in aantocht (schreef ik 2 weken geleden niet nog hetzelfde van de winter?)! Deze week werd er al 25° opgemeten en beginnen de Fallastraatfeesten als paddenstoelen uit de grond op te rijzen. Vorige zaterdagnacht op weg naar huis van een kotfeestje toevallig op een van deze gelegenheden verzeild geraakt: een enorme tent in het midden van de straat, een dj van middelbare leeftijd die van op een uitklaptafel de sfeer er goed inhield en de Spaanse smartlappen die elkaar opvolgden, geweldig! Ondertussen heeft élke wijk zo'n reusachtige tent rechtstaan, worden de straten om ter uitbundigst verlicht en klinken er om de haverklap 'petardos' oftewel bommekes die door de kinderen in het rondgegooid worden. Tradities, tradities en nog eens tradities dus. Elke wijk in Valencia heeft zijn eigen Falleracomité dat een heel jaar bouwt aan haar eigen 'Falla' (enorme reuzenpoppen die soms wel 25m hoog zijn, prachtig versierd worden en naar verluid tot een half miljoen euro kunnen kosten). Volgend weekend zal de strijd der Valenciaanse wijken dus losbarsten! Naar verluid worden er een miljoen bezoekers verwacht...

Ik kan al niet wachten! Maar nu helaas even die Mozambicaanse motivatiebrief afwerken.
Adiósssss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten