vrijdag 26 juli 2013

Adiós

11 maanden en 1 dag later. Erasmus is voorbij, nieuwe hoofdstukken komen eraan...

Een snelle blik op mijn allereerste blogpost (Hola a todos) leert mij dat al mijn vrienden die voor mij op erasmus gingen gelijk hadden. Gekke foto's, geweldige verhalen en gelukzalige uitdrukkingen zullen eeuwig het deel zijn van diegenen die het wagen mij te vragen naar mijn eigen jaar in het buitenland. Mijn doelen zijn bereikt. Ik heb inderdaad internationale vrienden gemaakt. Overal ter wereld heb ik een bed!  Mijn Spaans niveau overstijgt ver dat van mijn Frans. Ik heb me kunnen settelen en ontwikkelen in een onbekende stad met onbekende mensen en een onbekende taal.

De laatste 11 maanden heb ik kunnen genieten van nieuwe ervaringen, nieuwe ontmoetingen, reizen en het verruimen van mijn blik op de wereld. Ik heb bijgeleerd, dat weet ik, en ik ben waarschijnlijk geëvolueerd op manieren die mij weldra duidelijk zullen worden, eens ik terugkeer naar de realiteit.
Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf heb gevonden. Eerder verder ontwikkeld naar wie ik ooit zal zijn.

Tripjes

Wat me nu te wachten staat? Nu wil ik eerst en vooral 3 weken genieten van een zomers België en daarna mijn eerste Afrikaanse ervaring overtreffen met een tweede. Twee maanden thesisonderzoek in Maputo worden een compleet andere maar minstens even rijke ervaring. Daarna zet ik mijn Belgisch leven terug op de rails met het afstuderen als master in de Architectuur, een kotleven in Leuven en voetbal tijdens het weekend.

Lieve mam, pap en zussen, ik wil jullie bedanken voor de kansen die jullie me gegeven hebben. Jullie hebben me altijd gesteund in mijn beslissing eens andere lucht op te snuiven. Dit jaar kroop ik weer wat verder vanonder de ouderlijke vleugels uit, en zo hoort het denk ik. Maar toch bedankt om me af en toe te herinneren aan wat ik daar aan het missen was.

Aan de lezers die vast, sporadisch of per ongeluk op deze pagina terechtkwamen: tot mijn eigen verbazing hebben ik het schrijven en jullie het lezen wel degelijk een heel jaar volgehouden. Bedankt voor jullie blijvende steun en interesse!

Tot heel erg snel nu,
Nico


Geen opmerkingen:

Een reactie posten