donderdag 20 december 2012

Volver

"Tienes hambre? Podemos ir a Tony's para comer un bocadillo!"
"huh qué?"
"Are you hungry? We could go to Tony's for a breadje!"
(Luid gelach)

20 december al. Ongelogelijk. Hoewel morgen de wereld vergaat heb ik net mezelf toch maar online ingecheckt voor mijn vlucht van Barcelona naar Charleroi maandag, just in case. Het voelt vreemd om terug te gaan naar België voor 2 volle weken, even achterlatend wat ik de voorbije 4 maanden hier heb opgebouwd.


Fijn vreemd wel, even tijd om de gezelligheid van de laatste dagen van het jaar met familie te delen en de eerste van 2013 knallend in te zetten met vrienden. Omdat ik pas 24 december terugkom zal ik op topsnelheid in kerststemming moeten komen. Hier valt het namelijk amper te merken dat Papa Noel bijna in het land is en zijn er nergens uitbundige kerstversieringen te zien in het straatbeeld, uitgezonderd in het centrum van de stad, en daar ben ik wegens mijn noeste arbeid van de laatste weken al een tijdje niet meer geweest. Wat een contrast met België, waar het dezer dagen quasi onmogelijk is nog balkonkerstmannen- en rendierenvrije routes uit te stippelen. Hoewel Kerstmis uiteraard ook hier gevierd wordt, lijkt Reyes op 6 januari, vergelijkbaar met 3koningen bij ons, belangrijker.

Ondertussen loopt het eerste semester werkelijk op haar laatste benen. Een hectische twee weken van ontwerpdeadlinen, aangevuld met examen Spaans, groepswerk urbanistica en entrega final van acústica waren mijn deel. Ook in Spanje is het einde van het semester geen lachertje! Na gisteren een nachtje door te gaan om dat ontwerp toch maar op tijd in te leveren heb ik 15uur aan een stuk geslapen, maar niet zonder mezelf eerst te belonen voor mijn harde werk met een bezoekje aan de Burger King om de hoek.

Ik ga maar weer verder met de laatste dingen in orde te brengen voor mijn vertrek. Inpakken, laatste was doen van 2012, kamer opruimen en frigo ontruimen. Morgenvroeg neem ik de bus naar Barcelona om het laatste weekend voor Kerstmis op een aangename manier door te brengen in een stad die ik al heel lang eens wil bezoeken. Blijkbaar is er een gigantische kerstmarkt die haar Leuvense equivalent lichtelijk overstijgt, en ook Gaudi's patrimonium mag zich aan een bezoek verwachten. Voor de rest wil ik niets plannen. Eigenlijk kijk ik er vooral naar uit even niets meer aan mijn hoofd te hebben tussen het schoolwerk en de eindejaarsfeesten in. Misschien schrijf ik nog wel een verslagje van mijn Barcelonese avonturen, misschien moet ik in de kerstelijke luiheid mijn meerdere erkennen. In ieder geval begrijpen jullie ondertussen dat ik inderdaad heel erg genoten heb van mijn eerste semester in Valencia, met nog betere vooruitzichten voor het tweede. Goeie feesten gewenst voor iedereen, en wie tijd heeft om tijdens de vakantie even up te catchen, give me a ring!


Feliz navidad a todos!

Un abrazo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten